دانلودستان کودک سرا

دانلود شعر و قصه و ترانه و بازی های کودکانه

دانلودستان کودک سرا

دانلود شعر و قصه و ترانه و بازی های کودکانه

شعر های مهد کودک

پلیس

اون که شبها بیداره ****لباس سبزی داره

مواظب شهر ماست**** مواظب خونه هاست

پلیس مهربونه      ****همیشه خوش زبونه

اونکه تفنگ داره  **** کلاه قشنگ داره

با دشمنها میجنگه **** پلیس مهربونه

888888888

چراغ راهنمایی

ماشین سواری چه  اسون **** بشین و برو خراسون

وقتی ماشین میرونی       **** یک چیز باید بدونی

چراغ راهنمایی           ****  اگر دیدی یه جایی

سرخ که شد راه نیست  ****  ایست کن ایست ایست

سبز که شد راه داد      ****   خدا به همراهت باد

 

چراغ راهنمایی

وقتِ پلیس بازی شده         ****  چه خوبه و چه عالیه

تو خونه با هم میسازیم       ****  خیابون خیالی

مامان توی بازی ما          **** چراغ میشه برامون

خودم میشم راننده و          **** حیاط میشه خیابون

پلیس راهنماییمون          **** بابا میشه همیشه

هرکسی اشتباه کنه          **** فوری جریمه میشه

اما چراغ بازیمون         **** یک کمی خنده داره

گوجه چراغ قرمزه        ****  چراغ سبز خیاره

خانه ما

خانه کوچک ما            ****  چه گرم و چه باصفا ست

به چشم ما بچه ها         **** بزرگ مثل دنیاست

مامان نازنینم که          **** خوب و مهربان است

برای خانه ما              **** مثل یک اسمان است

پدر که دست گرمش          **** همیشه بر سر ماست

خورشید خانه ما               **** امید ما بچه هاست

حالا بگو ببینم                  ****ما بچه ها چه هستیم

مثل پرنده هستیم               **** برای خانه خود

مثل هزار پرنده                **** پرمیزنیم شادمان

زیر نگاه خورشید             **** بر سینه اسمان

*****************

خانه

یک خانه داریم         **** مانند گلدان

گلهای خانه              **** بابا و مامان

من دوست دارم        **** پروانه باشم

دائم بگردم              **** اینجا و انجا

دورو بران             **** گلهای زیبا

*****************

خانواده

مانند دست است           ****  هر خانواده

هرکی یک انگشت        **** در خانواده

بابا در این دست          **** انگشت شست است

آنکه نخستین              ****انگشت دست است

انگشت بعدی یعنی نشانه**** او مادر ماست خانم خانه

انگشت سوم یعنی برادر**** اینجا نشسته پهلوی مادر

پس این یکی کیست      **** انگشت دیگر

 اری درست است      **** او هست خواهر

من هستم اخر           **** انگشت کوچک

انگشت ها رو تو       **** دیدی تک تک

ما پنج انگشت           **** هستیم با هم

با هم شریکیم            **** در شادی و غم

گرچه جدائیم            **** ما پنج انگشت

هستیم با هم ****  مانند یک مشت

************888

شال و کلاه و پالتو

ای بچه ها پاییزه           ****  برگ از درخت میریزه

برگها شده سرخ و زرد   ****  هوا شده کمی سرد

وقتی تابستون گذشت      **** باد میاد از کوه و دشت

حرف منو بکن گوش     ****  لباس گرمی بپوش

وقتی میاد زمستون         **** تو برف و باد و بارون

شال و کلاه و پالتو         **** بپوش و بیرون برو

آذر ماه

موش و گربه

من پیشیم میو میو      ****  موش کوچولو بیا جلو

چه دندونای ریز داری ****  گوش بلند و تیز داری

اهای اهای خبر خبر    **** من اومدم خطر خطر

اگر بخوای که در بری ****از اینجا بی خبر بری

من خودمو خواب میزنم**** یهو تو رو قاپ میزنم

 یه لقمه چپم میشی     ****میو میو منم پیشی

غذا ها

هر حیوونی تو دنیا        **** غذا داره مانند ما

بعضی فقط دون میخورند **** بدون دندون میخورند

مثل خروس پر طلا       **** جوجه ها و کبوترها

بعضی دیگه میرند شکار**** دندون دارند قطار قطار

دندون های تیزی دارند  **** گوشت میخورند چون گوشتخوارند

مثل پلنگ و شیرو گرگ**** بعضی کوچک بعضی بزرگ

بعضی دیگه دندون دارند**** اما فقط علف می خورند

مثل گاو و اسب و الاغ**** توی جنگل و دشت و باغ

 

چشم چشم

چشم چشم دو ابرو  **** دماغ و دهن یک گردو

صورت من تمام شد **** پس گوش و گردنم کو

گوش گوش            ****یک گردن

این سرو این موی من **** تو هم بیا مثل من

                شادی بکن دست بزن

دست دست دو تا مشت **** شانه شکم سینه پشت

دو دست داریم دو تا پا ****اهای آهای تماشا

آب

اول من اب بودم**** بودم میان دریا

بعدا بخار گشتم ****رفتم به اسمان ها

در اسمان ابی **** یک تکه ابر دیدم

با شور و شوق بسیار****  رفتم به ان رسیدم

باران شدم چکیدم  ****بر قطره قطره ی خاک

گل گل هزار گل**** سر زد از ان خاک پاک

 

دانه های برف

دانه های برف ارام میریزه **** میگه زمستون بعد از پاییزه

وقتی میباره برف سفید رنگ**** همه جا میشه زیبا و قشنگ

مادرها میگن آهای بچه ها**** نباید برید توی کوچه ها

وقتی که هوا زیاد سرده  ****سرما میخورید خدا نکرده

دانه های برف از پشت شیشه****  مانند پنبه خوب دیده میشه

 

تلویزیون

یک جعبه قشنگ داریم**** دنیای رنگارنگ داریم

بهش میگن تلویزیون**** با آدمهای مهربون

برای ما قصه میگن ****فیلمهای خوب نشون میدن

کارتون های قشنگ قشنگ**** عروسکهاش زبرو زرنگ

نقاشیها حرف میزنند**** تو جعبه بازی میکنند

 

تلفن

باز تلفن زنگ میزنه**** تو گوشم اهنگ میزنه

من گوشی رو برمیدارم**** میگم الو سلام دارم

بابا جونم صداش میاد **** صدای خنده هاش میاد

از پشت سیم به من میگه ****بزرگ شدی حالا دیگه 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.